Projekt HAMBURG to zadanie transportowe polegające na dostawie door-to-door 6 sztuk belek suwnicy portowej od producenta w Polsce na miejsce montażu w porcie Hamburg.
Podstawowym problemem tego transportu był dobór odpowiedniego zestawu transportowego. Masa oraz długość ładunku znacząco ograniczały możliwości transportowe na wieloosiowych naczepach niskopodwoziowych.
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO1-6-z-27.jpg)
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO1-13-z-27.jpg)
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO1-19-z-27.jpg)
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO1-25-z-27.jpg)
Dlatego konieczne było przygotowanie odpowiedniego sprzętu do wykonania tego zadania. Na potrzeby realizacji transportu belki suwnicy firma PETERSTAR postawiła na wykorzystanie tzw technologii „Nachlaufer” – jest to rozwiązanie transportowe, w którym TYLKO ŁADUNEK jest elementem łączącym ciągnik siodłowy z wózkami naczepy.
Dla zwiększenia manewrowości zestawu dodatkowo zastosowano stoły obrotowe, co umożliwiło ustawienie naczepy w czasie transportu pod innym kątem skrętu niż wynikało to z pozycji ładunku. Taka konfiguracja sprzętu pozwala na wyjazd załadowanego zestawu z miejsca załadunku oraz poruszanie się po drogach poza autostradą – gdzie konieczne były do wykonania precyzyjne manewry pomiędzy istniejącą infrastrukturą wokół drogi.
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO1-27-z-27.jpg)
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO2-4-z-35.jpg)
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO2-29-z-35.jpg)
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO2-6-z-35.jpg)
Po wybraniu odpowiedniego środka transportowego kolejną trudnością do rozwiązania było posadowienie i zamocowanie ładunku na stołach obrotowych. Na tak małej przestrzeni należy ładunek stabilnie postawić oraz bezpiecznie zamocować. Konieczne do tego było wykorzystanie kłonic, imadeł i odciągów łańcuchowych, które pozwoliły ustabilizować ładunek względem przesunięć w poziomie.
Po wykonaniu najtrudniejszej części całego zlecenia jakim było zaplanowanie odpowiedniego sprzętu, który po załadunku miał wymiary całościowe: 65m długości; 3,00m szerokości; 4,45m wysokości oraz masie całkowitej 130t pozostało już tylko wykonać transport po zaplanowanej i sprawdzonej wcześniej trasie przejazdu.
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO2-22-z-35.jpg)
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO2-9-z-35.jpg)
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO2-8-z-35.jpg)
![](https://peterstar.pl/wp-content/uploads/2024/01/FOTO2-31-z-35.jpg)
Transport pojedynczego elementu z miejsca załadunku w Polsce do miejsca montażu w porcie Hamburgu trwał 3 noce. Firma PETERSTAR wykonała dostawę 6 sztuk belek suwnicy portowej.