Projekt PUSTKÓW film

Zapraszamy do obejrzenia filmu z realizacji projektu PUSTKÓW.

Reaktor chemiczny o wymiarach 8,80 x 5,60 x 5,60 (długość x szerokość x wysokość) został załadowany na naczepie tylu Kesselbrucke. Masa całkowita zestawu wynosiła 80t.

Transport został realizowany na trasie Płock (port rzeczny) – Pustków (miejsce montażu u odbiorcy).

Realizacja projektu PUSTKÓW

Peter-Star oficjalnym członkiem OSPTN na rok 2022

Jest nam bardzo miło poinformować, że nasza firma na kolejny rok została członkiem największego stowarzyszenia pracodawców branży transportu ponadnormatywnego.

OSTPN od lat wspiera wiedza merytoryczną firmy specjalizujące się w dostawach ładunków ponadnormatywnych. Dzięki temu jesteśmy na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami prawa oraz wymieniamy się doświadczeniami z innymi uczestnikami rynku transportowego.

Więcej o OSPTN można dowiedzieć się na stronie https://ponadnormatywni.pl/

Certyfikat członkostwa OSPTN

Projekt HAMBURG

Projekt HAMBURG to zadanie transportowe polegające na dostawie door-to-door 6 sztuk belek suwnicy portowej od producenta w Polsce na miejsce montażu w porcie Hamburg.

Podstawowym problemem tego transportu był dobór odpowiedniego zestawu transportowego. Masa oraz długość ładunku znacząco ograniczały możliwości transportowe na wieloosiowych naczepach niskopodwoziowych.

Dlatego konieczne było przygotowanie odpowiedniego sprzętu do wykonania tego zadania. Na potrzeby realizacji transportu belki suwnicy firma PETERSTAR postawiła na wykorzystanie tzw technologii „Nachlaufer” – jest to rozwiązanie transportowe, w którym TYLKO ŁADUNEK jest elementem łączącym ciągnik siodłowy z wózkami naczepy.

Dla zwiększenia manewrowości zestawu dodatkowo zastosowano stoły obrotowe, co umożliwiło ustawienie naczepy w czasie transportu pod innym kątem skrętu niż wynikało to z pozycji ładunku. Taka konfiguracja sprzętu pozwala na wyjazd załadowanego zestawu z miejsca załadunku oraz poruszanie się po drogach poza autostradą – gdzie konieczne były do wykonania precyzyjne manewry pomiędzy istniejącą infrastrukturą wokół drogi.

Po wybraniu odpowiedniego środka transportowego kolejną trudnością do rozwiązania było posadowienie i zamocowanie ładunku na stołach obrotowych. Na tak małej przestrzeni należy ładunek stabilnie postawić oraz bezpiecznie zamocować. Konieczne do tego było wykorzystanie kłonic, imadeł i odciągów łańcuchowych, które pozwoliły ustabilizować ładunek względem przesunięć w poziomie.

Po wykonaniu najtrudniejszej części całego zlecenia jakim było zaplanowanie odpowiedniego sprzętu, który po załadunku miał wymiary całościowe: 65m długości; 3,00m szerokości; 4,45m wysokości oraz masie całkowitej 130t pozostało już tylko wykonać transport po zaplanowanej i sprawdzonej wcześniej trasie przejazdu.

Transport pojedynczego elementu z miejsca załadunku w Polsce do miejsca montażu w porcie  Hamburgu trwał 3 noce. Firma PETERSTAR wykonała dostawę 6 sztuk belek suwnicy portowej.